Співпраця із закладами освіти

КОЛЕДЖ – УНІВЕРСИТЕТ: СПІВРОБІТНИЦТВО ТА ВЗАЄМОДІЯ

Уже доброю традицією стала плідна співпраця між Нікопольським фаховим педагогічним коледжем та Криворізьким державним педагогічним університетом. Стратегічне завдання взаємодії – забезпечити умови надання якісної сучасної освіти на основі принципів партнерства.
Відповідно до укладеного договору про співпрацю з Криворізьким державним педагогічним університетом студенти 2-го курсу магістратури психолого-педагогічного факультету спеціальності 013 Початкова освіта впродовж двох тижнів проходили виробничу педагогічну практику на базі КЗ «НФПК»ДОР» у дистанційному форматі.
Здобувачі вищої освіти дізналися про історію закладу, структуру, матеріально-технічну базу та особливість освітнього процесу, стійку траєкторію росту коледжу за сучасними показниками освіти, переваги навчання. Були запрошені на заняття з педагогіки та фахових методик до досвідчених викладачів нашого коледжу.
Колектив нашого закладу налаштований на тісну співпрацю з університетом. Таке співробітництво підвищує фахову майстерність здобувачів освіти, дозволяє брати участь у багатьох спільних проєктах та заходах, готує не лише фахівців у своїй галузі, але й формує майбутніх лідерів, здатних змінювати світ.


Питання психологічної підтримки та розвантаження педагогів Нікополя сьогодні є досить актуальним, адже місто перебуває в зоні активних бойових дій. Кожен учитель повинен володіти методиками попередження, зниження рівня та усунення тривожності, панічних атак, ПТСР як власних, так і учнів.
06 січня 2025 року в освітньому просторі однієї з місцевих шкіл на запит представників професійної спільноти вчителів суспільних дисциплін відділу освіти і науки Нікопольської міської ради відбувся тренінг «Ментальне здоров’я під час війни: як піклуватися про себе та інших». Тренінгове заняття, відповідно до укладеного договору про співпрацю між коледжем та міськвно, провела заступник директора з науково-методичної роботи КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» ДОР», кандидат психологічних наук Людмила СЕМЕНЧА.
У ході дискусії було проаналізовано фактори, що впливають на ментальне здоров'я; причини та види його порушення; ознаки проблем із ментальним здоров'ям та чинники, від яких воно залежить. У кожного учасника була можливість діагностувати власний рівень ментального здоров'я за Шкалою позитивного ментального здоров'я. Практичний блок заняття було присвячено вправам («Дорога життя до здоров'я», «Метелик», «Постукування», «Лимон», «Техніка заземлення», «Безпечне місце», «Вдячність», «Занедбаний сад», дихальні техніки), в ході виконання яких учасники змогли проаналізувати власні психологічні ресурси.
На завершення учасники тренінгу отримали психологічні поради та пам'ятку щодо збереження як власного, так і учнівського здоров'я.


18 грудня 2024 року на базі Нікопольського фахового педагогічного коледжу в змішаному форматі відбулося засідання навчально-методичної лабораторії (бакалаврату) «Особливостi формування критичного мислення здобувачiв фахової передвищої i вищої освiти за першим (бакалаврським) рівнем, їх пiдготовка до професiйної дiяльностi у початкових класах НУШ i освiтнього проєкту «Свiт чекає крилатих».
Досить актуальна тема об’єднала в один день за круглим столом науковців, викладачів-методистів, учителів-практиків та студентів Південного регіону України.
Доповідачами виступили: Олена ПАВЛИК, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри початкової освіти Криворізького державного педагогічного університету; Юлія ШЕВЧЕНКО, доктор педагогічних наук, професор кафедри початкової і спеціальної освіти Мелітопольського державного педагогічного університету ім. Б. Хмельницького; Катерина БОНДАР, магістрантка Криворізького державного педагогічного університету; Людмила СЕМЕНЧА, кандидат психологічних наук, заступник директора з науково-методичної роботи КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» ДОР»; Катерина НОЩЕНКО, голова циклової комісії психолого-педагогічних дисциплін з методиками початкової освіти, викладач педагогіки КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» ДОР»; Катерина ЮХИМЕНКО, викладач іноземної філології КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» ДОР»; Наталія БЄБНЄВА, вчитель початкових класів КЗ «Нікопольський НВК № 15 «ЗНЗ І ст. – гімназія»; Тамара РЕКИТЯНСЬКА, вчитель початкових класів Нікопольської гімназії № 12 Нікопольської міської ради.
Незважаючи на непрості умови, в яких проходила зустріч, коледжу вдалося створити платформу для вільного обміну думками всіх небайдужих до заявленої проблематики.
Представники вищої школи теоретично обґрунтували методологію формування критичного мислення здобувачів вищої і фахової передвищої педагогічної освіти; викладачі-методисти розповіли про реалізацію наукових аспектів на заняттях з педагогіки, психології та фахових методик початкової освіти; вчителі-практики поділилися методами та прийомами розвитку критичного мислення молодших школярів на уроках НУШ і освітнього проєкту «Світ чекає крилатих».
Дякуємо всім учасникам засідання за конструктивну дискусію, будемо сподіватися, що така співпраця відбуватиметься на постійній основі.